latinica

Друштво младих лингвиста окупља студенте лингвистике и филологије, али и остале заинтересоване за језик и језике. Основано је са циљем да млади језички стручњаци међусобно размењују идеје, ставове и размишљања, али и да се они подстакну на научна истраживања у разним лингвистичким и сродним дисциплинама. Посебан задатак Друштва је популаризација лингвистике и њених сазнања, као и примене и значаја тих сазнања у осталим сферама људског деловања.

Придружите нам се!

 

Previous Next
Како постати члан Друштво младих лингвиста окупља све заинтересоване за језик и лингвистику, без обзира на године или професионално опредељење. Члан Друштва младих лингвиста може бити свако лице које:1) прихвата циљеве Друштва и Статут;2) поднесе пријаву за учлањење;3) плати чланарину за текућу годину. Малолетно лице са навршених 14 година живота може се учланити уз прилагање оверене изјаве његовог законског заступника о давању сагласности. За лице млађе од 14 година пријаву подноси његов законски заступник. Уколико желите да постанете члан Друштва младих лингвиста, треба да попуните и потпишете пријаву коју можете видети овде. За чланове из Србије, чланарина за 12 месеци износи 1000 динара.  Подаци о уплати Прималац: Друштво младих лингвиста, Витезова Карађорђеве звезде 70г/6, 11000 БеоградСврха уплате: чланаринаБрој жиро-рачуна: 105-515159-53 Пример уплатнице можете видети овде. Ако обнављате чланарину, подаци о уплати остају исти. За чланове изван Србије, чланарина за 12 месеци износи 10... Read more
Др Биљана Бабић: Унутарјезичке грешке на почетним нивоима учења српског језика као страног Предавање је посвећено анализи грешака забележених у писменим саставима студената полазника почетних курсева српског језика као страног (на нивоима А1 и А2). Састоји се из четири целине. У првој се образлаже изабрани приступ и методе анализе, њени задаци и циљеви. У другој целини анализира се грађа на морфолошком нивоу, тачније – грешке у грађењу глаголских облика (оних који се уче на почетним нивоима). Трећу целину чине грешке на морфолошко-синтаксичком нивоу: неправилна конгруенција између субјекта и предиката (глаголског и именског). У четвртој целини излаже се грађа на морфолошко-синтаксичко-семантичком нивоу: грешке у употреби облика номинатива именица уз глаголе. Од почетка до краја утврђује се које су то грешке заједничке већем броју студената, без обзира на њихов први језик, и које од њих настају под утицајем самог српског језика, одн. његове структуре – дакле, које су од њих грешке унутарјезичког карактера.Писана продукција страних студената пореди се са стандардним српским... Read more
Др Мирјана Мирић: Балканске црте у тимочком и лужничком говору Тимочки и лужнички говори спадају у говоре призренско-тимочке дијалекатске области. Одликују их бројне морфо-синтаксичке карактеристике које ове говоре чине балканизованим (између осталих, поједностављен падежни систем, употреба заменице у дативу са присвојним значењем, аналитички компаратив, постпозитивни одређени члан, губљење инфинитива и замена финитном комплементацијом, балкански velle-футур, употреба имперфекта и аориста). Наведене црте представићемо на узорку грађе из тимочких и лужничких говора која је похрањена у Дигиталном архиву Балканолошког института САНУ. Посебно ћемо се осврнути на процес граматикализације маркера будућег времена и изостављања комплементизатора, као истакнуте одлике језика и дијалеката Балканског језичког савеза. Др Мирјана Мирић је научни сарадник Балканолошког института САНУ. Read more
Др Бојана Дрљан: Специјални језички поремећај Специфични језички поремећај (СЈП) карактерише кашњење или абнормалност у  развоју експресивних и/или рецептивних језичких способности уз одсуство општег когнитивног дефицита, аутизма, слушних оштећења, социјалних и емоционалних поремећаја и тешке срединске депривације.Истраживања су показала да, иако се код деце са СЈП могу јавити патолошки обрасци у развоју језика, они нису типични за ову децу. Наиме, у литератури постоји сагласност да СЈП представља поремећај који предоминантно карактерише кашњење у развоју језичких способности уз могуће испољавање грешака који нису типични за децу млађег узраста.У сврху бољег разумевања одложеног језичког развоја код деце са СЈП, у првом делу предавања биће обрађен развој формалне језичке структуре и прагматских способности код деце типичног језичког развоја. Други део предавања биће посвећен дефиницији самог поремећаја, могућим узроцима, преваленци и детаљној обради клиничке слике СЈП. Детаљна обрада клиничке слике поремећаја обухвата дефиците... Read more
Nous avons le plaisir de vous communiquer l’appel à communications du colloque «Dire, écrire, agir en français» (DEAF2) organisé par la Faculté des lettres et des arts de Kragujevac – Chaire d`études romanes et l`Institut français de Belgrade.Le colloque se tiendra les 8 et 9 novembre 2013 à l’Université de Kragujevac. Veuillez trouver ci-joint l’appel à communications ainsi que la fiche d’inscription.